Niezależnie od tego, jaki rodzaj działalności się prowadzi, czy jest to sprzedaż, czy też usługi, zawsze należy przeprowadzać kampanie reklamowe. Nie zawsze jednak muszą to być plakaty i inne materiały reklamowe. W większości przypadków w zupełności wystarczają gadżety reklamowe, które będą swego rodzaju upominkami od reklamodawcy dla potencjalnych lub obecnych klientów. Dlatego właśnie warto w odpowiedni sposób je przygotować, by stanowiły atrakcyjny upominek. Wbrew pozorom nawet w aptece można wykorzystać tego rodzaju triki promocyjne. Wszak w tej branży również bywa spora konkurencja, zwłaszcza w większych miastach.Dlatego właśnie klienci aptek powinni również otrzymywać jakieś upominki, które jednocześnie będą gadżetami reklamowymi. Z pewnością kubki reklamowe dobrze sprawdzą się w tej roli. Wszak mogą posłużyć, chociażby do popijania leków, czy też ich przygotowywania. Jednym słowem kubek pacjent może wykorzystać do zaparzenia ziół lub innych lekarstw, a także wypełnić kubek wodą i popijać tabletki.
Nie mniej jednak nim kubki reklamowe trafią do klientów apteki, to najpierw należy te elementy przekształcić na gadżety reklamowe. W tym celu potrzebne będą projekty napisów oraz grafik. Warto również odpowiednio dobrać kolorystkę całość, w tym nadruku oraz jego tła. Oczywiście nie może zabraknąć w takim miejscu logo apteki lub jej pełna nazwa. Warto także zamieścić na gadżecie reklamowym adres apteki wraz z godzinami jej urzędowania. Dzięki temu jednocześnie będziemy mieli gadżet reklamowy oraz wizytówkę danej placówki handlowej.
W aptece Kubki reklamowe mogą także być prezentem od jakiejś konkretnej firmy farmaceutycznej. W takiej sytuacji kubek będzie reklamował jakiś lek lub suplement diety. W związku z tym na gadżecie reklamowym będą znajdowały się informacje na temat jego działania i tym podobne. W tym wypadku również na nadruku nie może zabraknąć informacji dotyczącej nazwy leku, jak i jego producenta. Kubki zapewne będą wręczane jedynie klientom, którzy są zainteresowani zakupem danych suplementów.